RSS

SALAM PERKENALAN

18 Jan

solatDengan nama Allah aku mulakan… beserta salam buat kekasih Allah, Rasulullah SAW.

Semoga Allah sentiasa mengurniakan aku akan taufik dan hidayahNya sehingga dapat menjadikan GENTA RASA ini sebagai gelanggang dakwahku. Aku lemah, namun kelemahan itu tidak akan menyebabkan aku menyerah kalah untuk mengemis keredaan Mu ya Allah.

Aku berdoa, semoga wasilah ini akan diberkati. Menjadi hujjah dikemudian hari nanti akan percubaanku untuk memperbaiki diri dan manusia lain. Di kala sepi sendirian, aku tertanya-tanya, dengan perjalanan usia yang semakin laju dan putaran peristiwa yang semakin deras, ke manakah lagi aku mengharap? Aku sangat berharap kiranya para pengunjung GENTA RASA yang tidak sepertinya ini dapat memanfaatkan walau sekadar sedebu hasil nukilanku.

Aku bukan insan bersih yang layak untuk mendapat kasih. Aku bukan insan suci yang mampu mendapat kecintaan hakiki. Aku hanya hamba yang hina, sedang menapak di titian mujahadah. Terlalu berat beban ini, namun terlalu lesu pula tenaga ini. Tidak ada kekuatan ku kecuali menanti, mendamba dan mengemis kekuatan-Mu ya Allah.

Saudara/i, tanpa aku dan kamu tidak ada “kami” dan “kita”. Kita hanyalah umpama tangan kanan dan kiri yang perlu bersentuhan secara harmoni untuk melahirkan barakah sinergi. Di situlah kekuatan ukhwah dan jamaah. Perpaduan sesama mukmin dan muslim yang bakal melahirkan taqwa dan quwwah. Bersama lafaz bismillah… aku mulakan secara resmi langkah mujahadah di persada GENTA RASA…Ini medan dakwah, ini gelanggang mujahadah!

Blog ini tidak akan dapat dipaparkan tanpa pertolongan sahabat dan sumber inspirasi dalam bidang penulisanku yakni Akhi Al Adib UKM, sahabat akrab Tuan Haji Ahmad Salim dan seluruh warga Fitrah Perkasa Sdn. Bhd., Akhi Zakaria Sungip (yang begitu setia dan empati), Akhi Ismail Karim dan semua ahli keluarga yang sentiasa memahami dan menghayati tugas ku. Juga buat anda yang sedang memberi sokongan kepada kebaikan dan kebajikan.

 
3 Komen

Posted by di 18 Januari 2009 in Pengumuman

 

Label:

3 responses to “SALAM PERKENALAN

  1. rimbunan

    29 Ogos 2009 at 11:52 am

    blog sgt bgus jika digunakan untuk mengingati antara satu sama lain…..blog salah satu cara dakwah…..moga Allah merestui kita, amin……

     
  2. gentarasa

    1 September 2009 at 11:47 am

    Salam rimbunan,
    Syukran. Semoga kita terus melakukan tazkirah antara satu sama lain. Sahabat saya yang banyak mendorong untuk membuka blog ini. Di tengah kesibukan mendidik diri, keluarga akhirnya Allah izinkan untuk mengingatkan masyarakat. Kita lemah mujahadah, semoga sentiasa ada pertolongan hasil doa kawan-kawan untuk kita terus berjuanh melawan hawa nafsu. Amin.

     
  3. rosma

    16 Disember 2009 at 6:44 am

    Salam Ustaz..
    Teruskan usaha murni ustaz ini..saya telah pun mendapat manfaat dari blog ustaz ini..satu blog motivasi dan muhasabah diri yg baik..saya memang selalu mencari artikel2 motivasi di internet dan ditemukan dgn blog ustaz ini melalui mjlh solusi..terima kasih ustaz..Semoga Allah berikan kekuatan dan kelapangan utk ustaz terus menulis..Amin..

     

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 3,165 other followers

%d bloggers like this: