Looking for Something?

Pendaftaran diBUKA : PROGRAM MUKMIN PROFESIONAL MODUL 1

Author:

buku mpPROGRAM MUKMIN PROFESIONAL MODUL 1  akan dijalankan pada 23 dan 24 Ogos 2014 (Sabtu dan Ahad)

Pendaftaran dibuka sekarang. Klik disini untuk pendaftaran

Senarai Peserta Modul 1 : Klik disini

Speaker utama: Ust Pahrol Mohd Juoi dan Ust Hashim Ahmad

Lain-lain Modul Lanjutan:

1. Mukmin Profesional Modul 2 (Lanjutan dari Modul 1):

Tarikh : 27 dan 28 Sept 2014. Pendaftaran dibuka sekarang: Klik disini

Senarai Peserta Modul 2: Klik disini

2. Mukmin Profesional Modul 3 (Lanjutan dari Modul 2):

Tarikh : 18 dan 19 Oktober 2014. Pendaftaran dibuka sekarang. Klik disini

Senarai Peserta Modul 3 : Klik disini

PENDAFTARAN/PERTANYAAN: 03-6141 3872/019-378 3100 (Pn Saadah/Ahmad)

Lokasi: Dewan Latihan Fitrah Perkasa, Apartment Suria, Jalan PJU10/4C, Damansara Damai, 47830, Petaling Jaya, Selangor.
Bil Peserta: Terhad 35 orang
Tarikh:  23 dan 24 Ogos. Sabtu dan Ahad. (2 hari program)
Masa : 9.00 pagi hingga 4.00 ptg
Yuran : RM400. Promosi Sekarang: RM300
Makan minum disediakan, 2x meal. Sarapan Pagi 10.30 am dan Makan Tengahari 12.30pm
GL, LO dan PSMB SBL Khas sila berhubung dgn Pn Saadah: 03-6141 3872
Penginapan tidak disediakan. Bagi yang ingin menginap boleh berhubung terus dengan bahagian penginapan @Kompleks TH Kelana Jaya: 03-7873 6297.

 Renungan bersama,

Untuk baiki dunia……..,

baiki manusia.

Untuk baiki manusia…….,

baiki hatinya.

Untuk baiki hatinya…….,

 Isi keperluannya.

…..….Program ini

mengisi keperluan asasi

hati manusia………

Program mukmin profesional mengajak anda mengalami kehidupan bermodul dengan melihat kehidupan melalui pandangan mata yang keempat dan mampu mencetuskan perubahan, InsyaAllah.

Apabila kita dapat melihat dengan pandangan yang betul dan tepat, kita akan berusaha untuk menjadikan diri kita dan sekeliling kita lebih baik dari semalam.

Program yang sesuai untuk dihadiri oleh semua lapisan masyarakat dari pelbagai bidang, yang berusaha untuk:

memberi ilmu pada akal, supaya ia tahu,

memberi keyakinan pada hati, supaya ia mahu

melatih nafsu, supaya ia mampu.

Mampu untuk berubah ke arah melihat dan menjadikan dunia disekeliling kita lebih baik dari sebelumnya. Dunia  yang sentiasa dipenuhi dengan kebaikan. Dan segalanya bermula dengan diri sendiri.

Jadual Program.

Tarikh

Masa

23 Ogos

(Sabtu)

24 Ogos

(Ahad)

8.30 pagi

Pendaftaran Peserta

9.00

Ice Breaking

Ulangkaji Pembelajaran

Hari Pertama

9.30

Mukmin Profesional

Peranan Niat Dalam Profesionalisme

10.45

Minum Pagi

Minum Pagi

11.00

Celik Mata Hati

(Kesedaran Untuk

Merubah Sikap)

Pensejajaran Visi &

Misi Diri & Organisasi 

12.30 tgh

Makan Tengahari

Makan Tengahari

1.20 ptg

Tazkirah & Solat Zohor

Tazkirah & Solat Zohor

2.30

Visi & Misi

Hidup Mukmin

Penghalang-penghalang

Dalam Hidup

3.30

Rumusan & Majlis Penutup

4.00

Bersurai

Bersurai

Feedback

15
  • bidqaisara

    W’lam Ustaz. TQVM atas jawapan segera.Barakallah.:)

  • Hamba Allah Yang Masih Bertatih

    Salam,
    Saya pernah menyertai 2 kali program yg dijalankan oleh Fitrah Perkasa Sdn. Bhd. dan saya merasakan yuran yang dikenakan cukup berbaloi dengan ilmu dan manfaat yang saya dapat. InsyaAllah jika berkesempatan saya ingin menyertai lagi program-program yang dijalankan oleh Fitrah Perkasa Sdn. Bhd.

    Saya juga ada menjemput Fitrah Perkasa Sdn. Bhd. datang menjalankan seminar untuk para pekerja di tempat saya bekerja.

    Terima kasih. Moga Allah membalas segala jasa dan usaha yang diberikan.

  • hamba Ilahi/

    Salam ustaz.

    Kalau ikutkan hati, nakkk sangat pergi… tapi tak pelah. sabar je…

  • Nurul Izza Alias

    Saya pun sokong cadangan shimamm. Ustaz, Bolehkah dipertimbangkan untuk buat program ini di bahagian utara?

  • Yusmiza

    Alhamdulillah, x sabar nk mengikuti program ni. buku2 ustaz suma i dah beli & baca.. walaupun lahir sbg seorg islam i x rasa apa2 pun dgn agama ni tp setelah baca buku2 ustaz, barulah i faham betapa indahnya agama islam & i betul2 rasa bahagia & sedang bertatih mentransformasikan diri mendekati Pencipta..can’t wait to meet u ustaz InsyaAllah 🙂

  • Nazri

    berminat nak pergi … Early bird tu sampai bila ?

  • Lina

    Saya doakan semoga program mukmin profesional boleh diadakan di Sabah dan Sarawak juga.

  • zul fazlan bin yusoff

    As salam…siru ala barakahtillah…

  • azwira

    saya nak join bole?

  • NOR KHALBI BINTI KASSIM

    Inshaa Allah, saya berminat mengikuti program ini. Memang peluang ini dinanti2kan. Inshaa Allah berjumpa di sana.

  • ati

    salam…. saya teringin nak hadiri kursus mcm ni. tiada cadangan utk bertandang ke kelantan ke?

  • aisyah norbin

    bertuahnya jika program ni dpt dibuat di kota kinabalu….

  • Abaya erdeena efreena

    Insya Allah Akan Akan menyusul

  • Ruziah bt Ripin

    Salam Ustaz.

    Saya bagi pihak Cawangan Latihan FRIM ingin menjemput Fitrah Perkasa Sdn. Bhd untuk memberi latihan kepada pegawai FRIM (Inst. Penyelidikan Perhutanan Malaysia) di Kepong. Tajuk kami ‘Leardship and Team Building Program’ selama 3 hari 2 malam. Mohon Ustaz email kepada saya sebutharga bagi kursus ini bagi dibawa kepada Jawwatankuasa Latihan untuk dipertimbangkan. Kerjasama Ustaz saya dahului dengan ucapan terima kasih.

  • miraul aliff

    Bertuahnya jika program ustaz ni ada MPOB ambil sebagai satu kursus kepada pekerja-pekerja MPOB terutama wilayah timur.

Leave a Reply

%d bloggers like this: