RSS

Tak payahlah Sham, mak tak mahu..

01 Mar

“Kenapa mak”, balas sham kepada ibunya, seorang abang sulong di dalam keluarga yang sangat mengambil berat akan kesihatan ibunya.

Mak tahu sham sayangkan mak dan belikan macam-macam untuk bagi mak sihat, cergas. Cukuplah tu, janganlah beli apa-apa lagi buat masa ni.

Tak pe mak, mak jangan risau, inipun kawan baik sham yang kenalkan. Tak sampai hati pulak nak tolak nasihat dia. Nah mak ambil dulu ubat ni, mak simpan la dulu, mana tau nak pakai ke nanti. Kalau tidak pun mak bagi hadiah kepada kawan mak.

Ye la sham nanti mak fikirkan nak bagi pada siapa.

Sham..oo sham.

Ye saya mak, ada apa mak?

Eh sham apa ubat sapu yang kamu bagi pada mak tu?

Ubat mana pulak ni mak, kan ke saya dah lama tak beli apa-apa ubat lagi dah. Dulukan mak juga yang kata tak mahu!

Tapi sham ubat yang kamu beli tu bagus lah. Lutut mak yang sakit ni dah kurang rasa sakitnya. Satu perkara lagi, pagi semalam makcik Yam dan makcik Pah ada singgah rumah kita. Saja sembang-sembang, Sambil tu mak ada la cerita pasal ubat sakit lutut, sakit sendi dan pening kepala tu. Mak bagi dia orang pakai.. Makcik yam kau kata baguslah ubat tu, Sakit pening kepala dia ada kurang. Dia dan Cik Yam ada tanya kalau nak beli satu, macamana?

Ha baguslah tu, suka saya dengar, ada juga benda yang boleh gembirakan mak. Kalau mak gembira saya pun lagilah gembira.

Sham, mak nak juga, nanti kamu tolong belikan mak satu lagi ya?

Tentu saja boleh, Sekarang saya telefon dia …klik di sini

Admin Ahmad.

 
Leave a comment

Posted by on 1 March 2017 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
%d bloggers like this: